1 2

Un test pe Evergostile
Intamplarea a facut sa incerc Stallion-ul mai repede decat credeam - prima partida de pescuit de pe Gostilele din acest an. Primul loc pe care ne-am oprit. Al treilea lanseu pe locul respectiv. Varful lansetei s-a ingreunat putin... am constatat cand am ridicat lanseta... am intepat, am luat nota de actiunea rapida a lansetei... si asta a fost. Primul salau mare pe Gostilele in 2007! Drilul a durat cam un minut si ceva, poate doua... Salaii sunt recunoscuti nu pentru lupta spectaculoasa oferita la suprafata, ci pentru faptul ca sunt greu de ridicat din adanc, ceea ce solicita destul de mult lanseta. Exact ce aveam nevoie – sa vad cum se comporta Stallion-ul in dril! Pana am reusit sa-l smulg din anonimatul in care se zbatea, salaul a pus o presiune constanta asupra lansetei. Mulineta TD-Z Type-R+ o stiam bine, scosesem destui pesti frumosi, in firul Sunline Metan Green (superfluorocarbon, 12 lbs., 0.285 mm diametru) aveam incredere deplina. Singura necunoscuta era lanseta. Banuielile asupra actiunii mi-au fost confirmate – rapida in intepatura, dar cu o actiune progresiva, poate chiar parabolica in dril, la sarcini mari. Varga lucra progresiv, insa nu avea moliciunea unei fibre de sticla, ci puterea unui blank din grafit sau carbon.

Supersalai. Superbaloane. Superlanseta.
O alta observatie – lanseta nu are vibratii parazite in timpul lanseului si imediat dupa. Zero. Nimic. Ai incarcat lanseta corect, ai lansat, lanseta a revenit la forma perfect rectilinie si a... inghetat. Un pescar polonez, posesor al unei alte lansete din seria Crossfire, The Steed (6’6’’ lungime, 1/4-3/4 oz. putere lansare si 6-16 lbs. fir recomandat), imi spusese acelasi lucru pe cand inca strangeam informatii despre lanseta. Lansetele din seria Crossfire nu aveau vibratii reziduale. Fapt de care m-am convins personal!
La urmatorul loc de pescuit, am avut din nou cateva prezentari – dar numai salai in jur de kilogram. Ciprian a luat unul mai frumos, de aproximativ 1,5 kg. Pentru ca mancau destul de prost, atacurile erau timide, greu de sesizat. Am avut doua prezentari din care numai una s-a soldat cu o captura... am intepat intarziat si in nici un caz reusit. Mare mi-a fost mirarea cand am vazut salaul in barca si felul in care carligul ii iesise prin “obrazul” stang, acolo unde capul e acoperit de placi cornoase. Carligul strapunsese perfect obrazul gros... cum n-am mai vazut pana acum. In descrierea publicitara a lansetei, bla-bla-ul Evergreen evidentia ca datorita tehnologiei Crossfire, lanseta genereaza o mare putere in momentul intepaturii... La momentul respectiv, le-am luat drept texte publicitare si cam atat... acum, nu mai sunt atat de sigur. Inca un punct in plus pentru Evergreen. Imi pare rau ca nu am facut cateva poze salaului astfel intepat, dar atunci nu-mi venise sa scriu un articol numai pentru o lanseta in sine... Colegul de barca, Ciprian “Superbaloane”, ca un observator obiectiv, a urmarit actiunea lansetei in timpul luptei cu pestii – de la cel de 3,4 kg, cu care i-am facut safteaua Stallion-ului si pana la strapii normali, la kilogram. Si el mi-a confirmat observatiile, spunandu-mi ceva de genul “Mai, lanseta asta lucreaza intr-un fel cu pestii mari, se inconvoaie progresiv... cu pestii mici, lucreaza mai mult varful”.

strap 1strap 2strap3

Intre adv si adevar
Pana pe seara am mai avut putine prezentari, am mai prins cate un strapazan, Ciprian a punctat hotarat cu lanseta lui de 2,90 m (Daiwa Shogun Z PM) si mulineta Certate 3000 cu textil nou-nout de 20 lbs., scotand in total sase salai, cel mai mare la la 1,5 kg. Am pescuit si pe locuri de iarna, pe apa adanca de 7 metri, unde eu am avut o prezentare si am prins un alt strap. Astfel, am vazut, intr-o prima faza, cum se comporta lanseta din punct de vedere al senzitivitatii... Review-ul de pe Tackle Tour o dadea ca senzitivitate medie. Ce pot spune e ca n-am avut vreun atac pe care sa nu-l fi detectat, chiar si pe adancime si la 30 de metri distanta. Mai multe nu pot sa spun, pentru ca nu am cum sa masor senzitivitatea altfel decat prin prisma experientei “la mana a-ntaia”... ceea ce este, evident, o observatie personala si ca atare, total subiectiva.
Am incercat lanseta si cu voblere foarte portante, de adancime – Jackall Aragon DR, Jackall Mask (+2,5 m – 3 m adancime), pentru ca voblerele deep runner intra in recomandarile producatorului pentru aceasta varga. Lanseta s-a descurcat bine, cat despre jerkbait-uri si swimbait-uri nici nu mai incape indoiala, fiind doua din tehnicile la care lanseta exceleaza. Desi pare rigida pe varf in lanseu, lanseta dubleaza senzatia de putere printr-o elasticitate controlata greu de descris in cuvinte. Pana acum, este lanseta a carei actiune imi este foarte dificil s-o clasific. Nici producatorii n-au facut-o, pentru ca este o lanseta “all-around” a carei actiune se potriveste unor tehnici si aplicatii din cele mai diverse si chiar opuse – de la naluci latente gen jiguri la naluci de reactie gen swimbait, jerkbait. Oricum, prima experienta cu lanseta a fost ca o prima runda intr-un meci de box – de tatonare – dar cu surprize foarte placute din partea lansetei. Sincer, speram ca lanseta sa-mi confirme asteptarile macar pe jumatate. In urmatoarele partide sper sa intru in amanunte si sa-i deprind “caracterul” cat mai bine, pentru a vedea ce poate si ce nu. Deocamdata, m-am convins ca toate vorbele frumoase folosite pentru a “prinde pescari” nu erau doar “aburi publicitari”, pe care-i cunosc atat de bine dupa zece ani de advertising. Trebuie sa recunosc ca sunt impresionat de aceasta lanseta... chiar mai mult decat as vrea. Am avut ocazia sa aleg intre a-mi lua inca un Megabass si a incerca primul Evergreen. Tot ce pot spune in final este ca nu regret aceasta decizie. Nici macar o clipa. De fapt, ma gandesc deja la urmatoarea achizitie Evergreen.

Investitii si poftit
Nu-mi bazez niciodata deciziile de cumparare pe snobism sau pe criterii exclusiviste (sa am ce n-are nimeni altcineva), asa cum poate ar crede unii, mai mult sau mai putin rauvoitori, dar in orice caz superficiali in gandire. Pentru mine, primeaza nivelul de performanta oferit si placerea personala de a pescui cu un combo lanseta-mulineta de calitate indiscutabila. Dupa cum spunea colegul Ion, o placere face cat o avere... cu conditia s-o ai. Pentru ca petrec destul de putin timp pe apa, fata de cat mi-as dori, vreau sa transform acele ore in experiente si amintiri cat mai placute, care vor dura o viata. Lucru pe care va sfatuiesc sa faceti si voi, in masura posibilitatilor, bineinteles. Incercati sa va cumparati intotdeauna cea mai buna mulineta sau lanseta pe care v-o permiteti in momentul respectiv si cautati numai marcile respectabile, prezente de mult timp pe piata internationala. Banii aruncati pe produse de calitate indoielnica si marci no-name sunt doar atat: bani aruncati. Aceste randuri nu sunt nicidecum o pledoarie pentru lansete sau mulinete scumpe, chiar daca unii vor vrea cu tot dinadinsul s-o interpreteze astfel. Ansamblul lanseta-mulineta trebuie privit ca o investitie, pe care o faceti pentru a castiga, si nu pentru a pierde.

Andrei Zabetsuperbaloane

Imae Tackle

K. Imae este, fara indoiala, unul dintre cei mai buni pescari profesionisti japonezi, caruia nu-i poate contesta nimeni meritele, dar in acest caz este vorba de marketing si advertising. Evergreen foloseste imaginea si influenta unui important lider de opinie pentru a da si mai multa valoarea produselor. Asa cum toti pescarii americani il admira pe Mike Iaconelli iar gigantul Pure Fishing ii foloseste imaginea, numele si priceperea pentru a inventa si comercializa produse noi pe piata nord-americana, la fel se intampla si la antipozi, cu Evergreen, seria Temujin si semnatura lui K. Imae, printre ai carui sponsori principali se numara si Pure Fishing Japan - Abu Garcia. In anii precedenti, cand Imae a castigat tot ce se putea, Abu Garcia Japan a scos mulineta Abu Morrum SX 1601C Ultra Mag cu semnatura lui Imae. Evergreen au lansat si ei o lanseta editie limitata "Super Grand Slam K. Imae Tour Edition" care se vinde pe site-urile de licitatii japoneze la preturi foarte mari. In spatele oricarui, produs industria de pescuit foloseste numele mari ale profesionistilor pentru a sustine si ridica valoarea produselor respective – endorsement la greu! In Japonia, Imae are numerosi fani iar standurile Evergreen si Imakatsu din cadrul expozitiilor de pescuit anuale care se tin in Osaka si Yokohama sunt intotdeauna luate cu asalt de o multime de admiratori. Popularitate, publicitate, vanzari, profit!